1394-01-15 11:05
2451
0
12762

بيمارستان صحرايي ضد گلوله امام حسين (ع) + تصاوير

در اوج تحريم و جنگ در گذشته اي نه چندان دور ملت ايران در دل خاك و خون با ساخت بيمارستان 302 تختخوابي ضد گلوله حماسه اي از عزم و اقتدار ايراني را به رخ كشيدند.

به گزارش گلستان ما به نقل از ساحل گميشان، بيمارستان صحرايي امام حسين (ع) در كيلومتر 90 جاده اهواز خرم شهر ،جاده شهيد شركت قرار دارد و از فاصله 4 و 5كيلومتري به صورت تپه از خاك نمايان است.

اين بيمارستان بنا بر نياز منطقه از اوايل 1365 زيز نظر مهندسي خاتم الانبا در سال 64 و در کمتر از هشت ماه ساخته شده و در سال های 65، 66 و 67 پشتیبان بسیاری از عملیات ها  بوده است. در سال های جنگ تحمیلی 27 هزار و 366 مجروح جنگی به این بیمارستان منتقل شده و 17 هزار و 780 عمل جراحی نیز در این مکان انجام شده است.

بیمارستان امام حسین (ع) دارای 302 اتاق است که از این مجموع 8 اتاق عمل ، 25 تخت اورژانس برای مجروحین عادی و 20 تخت اورژانس برای مصدومین شیمیایی، داروخانه، بخش مراقبت های ویژه و آزمایشگاه و 1450 نفر پزشک و کادر مرتبط پزشکی و 120 نفر کادر اجرایی بود.در بخشی از محوطه اطراف بیمارستان هم مکانی وجود دارد که زمان جنگ برای تعمیر آمبولانس ها استفاده می شده؛ باند فرود بالگرد هم در پشت ساختمان است و یکی از خروجی های بیمارستان به سمت این باند قرار دارد و مجروحان از این طریق به اهواز منتقل می شدند.

جالب است بدانيد اين تنها بيمارستان جنگي در دنيا كه شامل  درمانگاه مخصوص بيماران شيميايي آنهم در فضايي كاملا خارج از محيط بيمارستان بوده است

جالب است بدانيد دكتر تابش در زمان جنگ حدود 18 هزار عمل جراحي در اين بيمارستان انجام داده كه طولاني ترين آن يك عمل 11 ساعته و مربوط به خروج تركش در پريكارد قلب يك بيمار بود انجام داده است و در طول اين عمل 3 بار پرسنل اتاق عمل عوض شدند و وي همچنان كار مي كرد.

در اين بيمارستان يك بار بمب خوشه اي عمل نكرده از بدن يك بيمار به وسيله دكتر تابش خارج مي شود كه داستان بسيار جالبي دارد و بر اساس آن فيلم انفجار در اتاق عمل ساخته مي شود كه مورد توجه بسياري از مخاطبان در داخل و خارج كشور قرار مي گيرد.

اين بيمارستان در حال حاضر به دستور رهبر معظم انقلاب ، بازسازي و در معرض ديد علاقه مندان قرار دارد.

 بيمارستاني سازنده كه امروز همچون نگيني درخشان و غرور آفرين فرياد ما مي توانيم حتي در اوج تحريم و جنگ را فرياد مي زند

bem1

bem3

bem4

bem5

bem6

bem7

bem8

bem9

bem10

bem11

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.